شيريني ذرت پاييزي

۱۴ بازديد
آموزش روش تهيه شيريني ذرت پاييزي

آموزش روش تهيه شيريني ذرت پاييزي

 

در فصل سرما خوردن شيريني با چاي خيلي ميچسبد .چرا كه بدن بخاطر سرد شدن هوا نياز به كالري بيشتري براي سوزاندن دارد و چه چيزي بهتر از خوراكيهاي شيرين. اين نوع شيريني بخاطر اينكه شما را تشنه ميكنند مناسب فصل تابستان نيستند. به گزارش ايران ناز طبيعتا ذرت متعلق به تابستان است. اما شيريني هاي شربتي به علت تشديد تشنگي براي تابستان توصيه نمي شود. شيريني ذرت كمي خشك است براي رفع خشكي كمي شربت به نرم شدنش كمك مي كند.

 

مواد لازم براي شيريني ذرت :

 

آرد ذرت ۵۰۰ گرم
تخم مرغ ۲ عدد
ماست ۳ قاشق غذاخوري
روغن مايع آفتابگردان ۱ استكان
بكينگ پودر ۱ قاشق چايخوري

 

 

مواد لازم شربت :

 

شكر ۴.۵ ليوان (چهار و نيم ليوان)
آب ۴ ليوان
گلاب اندكي
آب ليمو چند قطره

 

طرز تهيه شيريني ذرت :

 

اول سراغ شربت شيريني رفته شكر و آب را روي شعله فر گاز قرار دهيد تا غليظ شود. پنج دقيقه قبل از برداشتن از روي حرارت آب ليموي تازه و گلاب را اضافه كنيد.همين طور كه شربت تان در حال خنك شدن است. مواد شيريني را آماده كنيد. در نظر داشته باشيد هميشه تخم مرغ ها را نيم ساعت زودتر از يخچال خارج كنيد تا به دماي آشپزخانه برسد.

 

بكينگ پودر را به ماست افزوده مخلوط كنيد. باقي مواد را به مخلوط ماست افزوده ورز دهيد تا خميري نرم بدست آيد. دستتان را خيس كرده به اندازه گردو از خمير جدا كنيد. خمير را بوسيله دستانتان حالت داده روي سيني فر كه از قبل كاغذ روغني انداخته ايد با فاصله بچينيد. سيني را در فر داغ شده با درجه حرارت ۱۸۰ قرار دهيد تا روي آن كمي طلايي شود. سيني را از فر خارج كرده روي شيريني داغ شربت سرد ريخته دوباره در فر به مدت ۵ الي ۱۰ دقيقه قرار دهيد. تا شربت جذب شيريني شود. وقتي شيريني كمي ولرم است سرو كنيد.

 

نكته براي تهيه شيريني ذرت :

 

شيريني ذرت كمي خاص است. آن هم به علت آرد خشن و خشكي كه دارد. اگر به دنبال شيريني لطيف و نرم هستيد انتخاب خوبي نيست. در تركيه و كشورهاي عربي استفاده كمي از ادويه مي شود. و شما بسته به ميل تان مجبور به افزودن ادويه دلخواه هستيد. بنده در تهيه شيريني ذرت از مقدار مساوي زنجبيل تازه و پودر مغز هل استفاده مي كنم كه طعم تندي به شيريني مي دهد. شما مي توانيد فقط از پودر مغز هل استفاده كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.